Packshot czyli profesjonalne zdjęcia produktów

Packshot jest to zdjęcie produktu, nieruchome lub ruchome, które pokazuje obraz produktu wraz z opakowaniem lub etykietą.

Fotografia tego typu to świetne narzędzie do rozwoju e-commerce. Celem jest, aby obraz przedstawiał produkt tak, aby konsument mógł go dokładnie obejrzeć w Internecie. Ponieważ zdjęcia packshot przedstawiają opakowanie i etykietę, konsumenci będą już zaznajomieni z produktem, gdy zobaczą go w sprzedaży. Daje to poczucie znajomości produktu, a także dokładne przedstawienie produktu w celu zmniejszenia reklamacji czy zwrotów.

Packshot czyli profesjonalne zdjęcia produktów

Jak wykonać profesjonalne zdjęcia produktowe?

Packshot powinien być tak zaprojektowany, aby przyciągał uwagę, a jednocześnie odzwierciedlał jakość i wygląd rzeczywisty produktu. Jeśli zamieścimy zdjęcia produktowe słabej jakości lub nieprofesjonalne, konsumenci będą mniej skłonni zakupić produkt. Prawdopodobnie będziesz korzystać z usług fotografa do większości swoich potrzeb związanych z packshotem. Wykonanie fizycznego zdjęcia produktu to najlepszy sposób na stworzenie realistycznej reklamy prezentującej produkt, który konsumenci rozpoznają w sklepie. Zmniejsza to również ryzyko przypadkowego pominięcia kluczowych fragmentów informacji, które powinny być zawarte w fotografii produktu.

Wykonując fizyczne zdjęcia, powinieneś również mieć możliwość wyboru spośród wielu ujęć, aby zdecydować, pod jakim kątem najlepiej wyeksponować produkt, zwiększając tym samym szanse, że packshot zwiększy sprzedaż. Jeśli jesteś zainteresowany pokazaniem całego fizycznego produktu, packshot 360 stopni powinien być dobrym rozwiązaniem.

Jeśli chodzi o promocję produktu, przedstawienie oferty sklepu, zdjęcia produktowe wysokiej jakości sprawdzą się doskonale. Jeśli celem packshotów jest prezentacja produktów tak, jak można by je znaleźć w sklepach, to zdjęcie powinno być wykonane w sposób jak najbardziej naturalny. Głównym celem fotografa jest jak najdokładniejsze sfotografowanie etykiet, form i kolorów produktów, trzeba zwrócić uwagę na produkt i jego opakowanie.